Translate

петък, 22 септември 2017 г.

Задушено свинско с богат сос


В стремежа си да опитвам и приготвям всеки път различно и още по-вкусно ястие, днес ви представям това божествено свинско месо.
Сготвено на бавен огън, къкрещо в изобилие от ароматни билки, то ще ви плени с богатия си вкус и наситен аромат.


Използвам толкова силни думи, защото получих похвалата на най-големия ми критик.
Сигурно няма да ми повярвате, поне тези, които за първи път четат това, но майка ми е най-големия ми критик в кухнята. Тя опита ястието и остана без думи.
Само каза, че е много вкусно, и че иска рецептата.
Това е показателно.


Соса, който се получи по време на готвенето е перфектно балансиран ( според мен) има сладка нотка, аромат на билки и гъстота допринесена от морков и картоф.
Соса е малко по-едър, защото не пожелах да го пасирам, но ако искате гладка консистенция, може да го пасирате.


Месото предварително мариновах в соев сос и подправки. Благодарение на маринатата то предварително си беше поело няколко вкуса.


Ето продуктите:
600-700 гр. свинско месо от бут
1 малък картоф
1 морков
1 глава лук
4 с.л. кафява захар
черен пипер
1 с.л. червен пипер
1 в.ч. бяло вино
свежи подправки:
2 стръка целина
половин връзка магданоз
риган
1 стрък розмарин
4-5 листа босилек
1 с.л. балсамов оцет
5 скилидки чесън



за марината:
50 мл. соев сос
черен пипер
чесън
кимион
1 ч.л. червен пипер

Приготвяне:


Месото се нарязва на едри парчета. Продуктите за маринатата се смесват в подходящ съд, към нея се поставя месото. Оставя се да си почине за няколко часа( колкото повече по-добре).
Вземете подходяща тенджера. В нея сложете малко мазнина. Нарежете зеленчуците на парчета.
Когато мазнината се сгорещи сложете зеленчуците и месото. Веднага поръсете с кафявата захар. Изсипете и маринатата, така месото ще започне да завира.
Сложете подправките и билките, аз ги слагам по време на готвенето, така те пускат ароматите си, оставям си и малко за финала. Сложете и 4 скилидки от чесъна.
Изсипете виното, намалете огъна и оставете месото да се готви.
Съвета ми е да добавяте по малко вода, колкото да покрива месото. Така соса, които ще се получи ще е гъст, а не на чорба. Гответе на тих и бавен огън около час, може и два.
Месото трябва да е крехко. Зеленчуците ще се сготвят го разпадане и от консистенцията им соса ще стане наситен и богат . Накрая сложете малко балсамов оцет и свежо настърганата скилидка  чесън.


За гарнитура препоръчвам Пухкаво картофено пюре, комбинацията е вълшебна.
Поднесете с чаша вино и се насладете на ненадминатия вкус.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !