Translate

сряда, 16 август 2017 г.

Хляб на сач



 Редовните ми читатели знаят, че живея на село. Родовете ни са стари жители на Строево и винаги са си живеели там. Наскоро правихме ремонти на едни стари постройки, открихме страхотни битови находки. Една от тях е старинен сач на над сто години. Прибрах сача на сигурно място. Наскоро останах малко по-свободна и започнах да го почиствам. Използвах всякакви модерни препарати и магията стана.
Почистих го от праха.


 На този сач е готвела пра- бабата на моя съпруг. Тогава са готвели основно на огнища или печки на дърва. Изграден е от истинска огнеупорна глина, която издържа на високи температури. Сигурна съм, че много хора няма да решат да готвят на него от разни съображения свързани с чистота, възраст и други.
Аз реших, че ще опитам, най-много зарадвам кучето с топъл хляб.
Реших, че ще използвам хартия за печене, която поставих между тестото и сача.
Тези, които са опитвали хляб на подобен сач ще ме разберат перфектно, хляба беше уникален.
Вкусен мен, идеално изпечен.
Има огромна разлика от печене на тава и сач, изпитано и гарантирано ви споделям това!


По-вкусен хляб не съм опитвала от дете, когато в селото имаше хлебарница и хляба се печеше в пещ. Неописуемо вкусен хляб!


 Ето и продуктите:
500 гр. брашно
7 гр. суха мая
1 с.л. захар
1 ч.л. сол
300 мл. хладка вода
30 мл. олио
1 ч.л. оцет

за поръсване: сол и сусам


Приготвяне:


 Тестото е хлебно, нищо различно. Винаги меся хляб по тази рецепта, както и тесто за пица.
В дълбока купа слагам маята, захарта и солата, добавям водата  с оцета и омесвам меко тесто.
Накрая добавям олиото. Мекото и еластично тесто се намазва с малко олио, оставя се да втаса.
Тестото трябва да удвой обема си.
От това тесто направих два плоски хляба.
Когато тестото втаса и е готово, го разделете на две равни части.
Вземете хартия за печене и изрежете от нея размер отговарящ на сача.
С помощта на малко брашно и ръцете ви разтегнете тестото върху хартията.


Направете няколко резена, поръсете със сол и сусам.
Оставете двете хлебчета да почиват и почакат сача да се стопли.


Пекох хляба във фурната, сложих решетката на дъното на фурната, пуснах горен и долен реотан на 250 градуса.
Когато сача се загря сериозно, след 20 минути някъде, сложих първия хляб.


Печенето става бързо, защото сача е топъл и самата фурна, но хляба не изгоря.
Аз го наблюдавах, стана за около 15 минути.


Аромата е на топлия хляб възбужда всички вкусови рецептори и просто ви се иска да опитате!
Достатъчно е само малко чубрица, първия го изядохме за 5 минути, едвам успях да снимам.


 Голяма вкусотия е!


 Сача издържа теста и ще бъде използван за печене на тестени вкусотии, така че очаквайте продължение на тези рецепти.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !