Translate

неделя, 20 декември 2015 г.

Содена питка със семена


Това е традиционният за Бъдни вечер хляб.
Содената питка.
Тази година реших питката да е малко по-различна, добавих микс от семена и 
резултата е перфектен!


Вдъхнових се да приготвя този хляб за един специален повод.
Щастлива съм да споделя с вас, че имах удоволствието и честа да съм домакин на сутрешния блок на Канал 3 .


В предаването ще видите как приготвям малко по-различни ястия за празника, директно от моята кухня.
Да, в моята кухня, в моя дом.
За мен беше истинско удоволствие да съм в компанията на най-чаровната водеща 
Milena Yaninska, която ме предразположи и сякаш за момент забравих всички притеснения въпроси и страхове.
Благодаря ти, Милена !


Тази питка буквално надмина очакванията ми, все пак содените питки са по-различни на вкус от тези с мая.
Всички останаха очаровани от нея.
Подробности по приготвянето й както и самата техника на замесването може да видите  в ефира на Канал 3 и Всяка сутрин !


Ето и продуктите :

500 гр. брашно
300 мл. хладка вода
2с.л. оцет
1 с.л. сол
1 с.л.захар
1 ч.л. сода
1 бакпулвер
80-100 гр. семена микс (сусам,маково семе,ленено семе,слънчоглед) 
2-3 с.л. олио


Приготвяне :

Пресявате брашното като към него слагате солта и бакпулвера.
В чаша или кана, с която измервате течност, сложете оцета, содата, захарта като ги разбъркате.
Към тях добавете хладката вода.
Отново разбъркайте за да се разтопят съставките.
В купата сложете олиото и семената.
Постепенно добавяйте водата и омесвайте.
Първо се разбърква с лъжица, а след това омесете на ръце на плота.
Оставете да почине около 10-15 минути.


Покрийте тава за печене с хартия ,сложете починалото си тесто,внимателно го намажете с олио,направете няколко разреза с нож отгоре.
Сложете фолио върху тавата, така хляба няма да изгори.
Печете на топла фурна на 180-200 градуса от 20 до 30 минути.
Като на 15-20 минута махнете фолиото .
Проверявайте хляба с дървен шиш.
Когато е готов, внимателно го поръсете с няколко капки вода.
Оставете го да си почине и да си обиколи нивата.


Неповторим аромат а, семената придават допълнителна наситеност и вкус.
Пригответе тази питка за Бъдни вечер и оберете овациите на всички близки.
Искам да благодаря на Канал 3 и Всяка сутрин , че бяха мои гости и, че ме поканиха да представя това атрактивно и алтернативно меню...
Не забравяйте да гледате предаването на 24.12 от 7:20 , в което "Домашни вкусотии"  ще е на фокус!
Весели и светли празници на всички.
Участието ми в предаването и приготвянето на питката може да видите ТУК .



Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !