Translate

сряда, 22 юли 2015 г.

Натурален сок от кайсии




Миналата година открих един много лесен и удобен начин да се приготви сироп и мармалад от плод.
Тогава направих огромни количества сироп от кайсии , от които имам и все още.
За това тази година реших да приготвя любимото ми сладко от кайсии.
Въпреки количествата на сладкото ми останаха още количества кайсии, с които да приготвя и нещо ново.
Какво остана след сироп, сладко, компот?
Ами ето какво- натурален сок от кайсии.
Детето ми го обожава, а вчера когато го приготвих и оставих за опитване си изпи една чаша.
Това ме направи много щастлива.
Какво по-хубаво от домашен натурален сок и то истински?
Подходящ е за следобедното кафе, което е задължително поднесено с нещо сладко.
В този случай с любимите ми кокосови сладки.
Сложих няколко ледчета в сока, защото времето беше доста горещо!


Доста време търсих рецепти в Интернет за сок от кайсии и почти всички бяха от типа "захар на вкус","вода по желание" и не ми се понравиха.
Наскоро в кулинарната ми група " Домашни вкусотии " бяха споделили рецепти за сок и комбинирах предложените от участниците рецепти с вкуса ни.
Ще посоча продуктите за 3 кг. кайсии.
От 3 кг. кайсии изкарах 10 бутилки по 750 мл.!


Ето продуктите :

3 кг. кайсии почистени от костилките 
1 кг. захар 
6 л. вода 

Приготвяне :


Почистете кайсиите от костилките.
Аз използвах две дълбоки тенджери, защото нямах една голяма, която да побере цялото количество вода и плод.
Сложете кайсиите и покрийте с около 1л.,1,25 л. вода.
Сложете на котлона и варете до пълното сваряване на кайсиите.
Пасирайте плода, когато се свари.
Сложете захарта и водата, и отново варете.
Второто варене е около 10 минути.
Напълнете бутилките, затворете ги и ги стерилизирайте около 5 минути, само за капачките.


Получавате истински натурален сок от кайсия !
Използвах рецептите споделени тук и тук.
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !