Translate

петък, 12 декември 2014 г.

Пилешка пастърма


Това е едно невероятно вкусно мезе!


Идеята и рецептата за тази пастърма видях в групата ми"Домашни вкусотии"!
Искам специално да благодаря на Калинка Георгиева за споделената рецепта !
Пастърмата стана невероятна!


Перфектна е в комбинация с домашно вино или ракия!


АЗ реших да направя пробно само 2 броя гърди ,които са около 800 гр.месо.

Ето и продуктите:

2 бр. пилешки гърди
ситна морска сол 
10 гр. лимонена киселина
500 мл.вода

подправки за овалване:
2 с.л. червен пипер
1 с.л. чубрица
1/2 ч.л. черен пипер
1ч.л.кимион
1ч.л. сол
1 с.л. чесън на прах
1 ч.л. сух риган
1 щипка къри 

Приготвяне:


Гърдите се овалват в ситната сол ,опаковат се в найлонов плик и се прибират в хладилника за 24 часа.
В оригиналната рецепта е за 18 часа, така,че ако нямате търпение може и за 18 часа да престой.
Почистете солта от гърдите.
В дълбока купа сложете 500 мл.вода и разтворете в нея лимонената киселина.
Сложете гърдите вътре за около час-два.
Реших ,че 2 часа са достатъчни във водата.


Подсушете гърдите с кърпа.
Върху кухненска хартия сложете подправките и ги смесете.


Оваляйте добре гърдите в подправките.
Пробийте гърдите с игла и дебел конец.
Направете връзка,на която ще може да поставите гърдите, така,че да висят.
В групата всички пишат,че за 3 дни на терасата мезето е готово,но при мен отне повече време.
Когато го правих беше дъждовно,или по-точно казано цяла седмица валя дъжд и на терасата не стана нищо.
Влагата беше голяма, на втория ден месото меше влажно ,а подправките лепнеха.
Реших проблема,като занесох гърдите в къщата на родителите ми ,където имат тавански стай и там се изсуши.
Така,че съвета ми е да го сушите на сухо и прохладно място.


Много съм доволна от резултата!
Веднага след снимките половината се изяде ...
Пак ще се прави...
Опитайте и вие !

Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !