Translate

четвъртък, 5 юни 2014 г.

Сироп от вишни

Обожавам пролетно -летния сезон,когато дръвчетата са отрупани с цветове , а по-късно и с плодове!
В този период човек може да разнообрази сериозно менюто си както с пресни и свежи плодове, и зеленчуци,така и да приготви вкусна зимнина.

Така когато навън е студено и мрачно ,и копнеем за лятото може да си отворим и направим една ароматна чаша със сироп от ягоди или сироп от рози !
Към колекцията от сиропи прибавям и сироп от вишна!

Невероятно ароматен и вкусен.
От плода,които остана след прецеждането направих и сладко!

Това е много практично.

По принцип приготвяме компоти ,но аз съм много по-доволна от сиропа,защото използвам и плода, а не го изхвърлям.

В двора имаме дръвче,което в смесица между череша и вишня и вече има узрели плодове , а аз се възползвах!

От 2 кг. изчистени вишни изкарах 4 бутилки по 750 мл. сироп и 3 по 300 гр.бурканчета със сладко от останалия плод!

Ето и продуктите за сиропа:

2 кг. изчистени от костилките вишни
2 кг. захар
2 ч.л. лимонена киселина 
1,5 л.вода


Приготвяне:
Вишните измивате и с почиствате от костилките .
Аз използвах машинка,която имам от миналата година, с нея става бързо и лесно.

Набрах около 3кг. вишни,след като ги почистих останаха 2 кг. вишни без костилки.
 Вишните слагате в дълбока тенджера,поръсвате ги със захарта и заливате с водата.

Слагате на котлона.
Когато заври сместа засичате около 20 минути .
По време на варенето може да започне да се образува пияна , която е добре да махнете.Когато правих
сиропа от ягоди  ,оставих едно денонощия ягодите покрити със захарта,но сега нямах тази възможност.

Не е проблем веднага да правите сиропа,аз го направих веднага,защото детето ми беше на гости и имах ограничение във времето.
Трябваше да приключа със сиропа преди да се прибере.
Сиропа стана невероятен.

Когато спрете котлона сложете лимонената киселина в сиропа и разбъркайте.
Когато малко се охлади започнете да пълните шишетата.

Аз използвах фуния покрита с тензух.
Плодовете,които остават в тензуха отделях в купа,след това напълних бурканчета с тях.

Получава се много вкусно сладко от вишни.
Сладкото има ярко червен цвят , пленителен аромат и  наситен вкус на вишня!
Напълнените бутилки се затварят и се варят около 10 минути за да се стерилизира капачката.
Заедно с шишетата се вари и сладкото.


Изключително добър краен резултат сироп и сладко!
Скоро ще правя още една доза от това двойно съвършенство!

Сиропа в чашата ,която е на снимката е разреден 1:3 , така ми харесва на сладост!
Всеки може да разреди сиропа по негов вкус!
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !